Amanda Skog

DU.

Kategori: Kärlek

Varje morgon när du åker till jobbet tar jag ditt täcke och lägger över både mitt och mig för att det ska bli extra varmt. Jag stjäl din kudde för att den luktar godare än min och jag lyckas alltid rulla över till din sida i sömnen.

När du inte ser på brukar jag titta på dina lockar som skruvar upp sig i nacken. Jag följer varje steg du tar, varje sak du gör och när du pratar följer jag din muns rörelser. Ibland är jag så koncentrerad att jag inte ens uppfattar vad du säger.

När jag inte kan somna brukar jag krypa tätt intill dig och lyssna på dina djupa andetag när du sover. Jag brukar försiktigt lägga handen på din rygg bara för att känna att du finns där.
 
När du sitter brevid mig i soffan brukar jag ibland smygtitta på dig bara för att kunna suga i mig din skönhet. När du håller om mig spelar det ingen roll att det är 30 minusgrader, du gör mig varm ändå. Och när du kysser mig kan det sluta med att vi båda öppnar ögonen för att titta på varandra. 
 
När jag drömmer mardrömmar finns du där och säger åt mig att allt är okej och att inget kommer att hända. När jag är för full hjälper du mig att gå. När jag är ledsen, torkar du mina tårar och får mig att förstå att allting kommer att ordna sig. Och varje gång vi släcker lampan i sovrummet på kvällen säger du "jag älskar dig" och ber mig hålla om dig en liten stund.
 
Jag älskar dig med.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • sofia säger:

    Gud va extremt gullig!! jag är så extremt lycklig för din skull att du har hittat nån som gör dig så lycklig! saknar dig puppsnurvan min!<3

    2012-09-13 | 20:20:41

Kommentera inlägget här: